my principle is easy as physic, make sure everything is in equal balance as stated in NEWTON'S THIRD LAW

Tuesday 13 September 2011

tengok kaki, basuh kakilah...


SALAM…last entry I have talked about antibiotic…now as I promised before (janji ngan diri aku je) hahax ..i want to write about amalan basuh kaki sebelum tidur…

I still remember when I was a little boy, before I get sleep on my bed, mesti berkumandang suara merdu ibuku dengan alunan kata-kata yang aku still ingat : “ haqim, gosok gigi basuh kaki…nati ade langsuir..

disebabkan aku anak yang soleh, aku terus pergi ke tandas n

 
ini bukan aku tau...hahax..yang penting basuh kaki..

AMAlan basuh kaki, sampai sekarang aku amalkan..orang tua selalu kate, lau tak basuh kaki nati you get the nightmare…..huuuu takutnye…


nie citer sal nightmare..terlelap or tidur cikit je terus jumpe mamatyang kat belakang tu..

siti....tunduk kepala kebawah nak selamat..hahax

Tapi aku terfikir jugak lau aku tak basuh kaki sebelum tidur, tapi aku dapat beautiful nightmare camna???

         ops tersilap dapat nightmare nie pulak...sorry...ahhax
 
  
Bab kata minah nie
 
       you want sweet dream or beautiful nigtmare????
 

Untunglah jay-z dapat die..hahax…sebenarnya yang dapat mimpi buruk tu lau tak basuh kaki sebelum tidur hanyalah kiasan orang-orang tua untuk anak muda jaga kebersihan….dieorang saje jekan buat kite takut kan??hahax…lau basuh kaki sebelum tidur atleast kaki bersihlah jugak dari kuman n bacteria…x payah susah2 nak ambik antibiotic lagi..hahax

Tapi sebenarnya yang paling afdha dan mengikut sunat adalah kita berwudhuk sebelum tidur…sebab ape, sebab NABI MUHAMMAD S.A.W buat macam tu..kita ikutlah baginda juga….x caya tengok nie


so sopanlah kita sekirannya kita berwudhuk dulu sebelum tidur ye....

sebagai kesimpulannya, kita perlu juga mendengar nasihat orang tua walaupun contohnya pelik cikit...contoh tu hanya kiasan untuk kite sume...ape2 kite rujuk pada rujukan utama kita Al- Quran dan As-sunnah...ok..mintak diri dulu sume....

No comments: