my principle is easy as physic, make sure everything is in equal balance as stated in NEWTON'S THIRD LAW

Monday 22 August 2011

kuih RAYA vs duit RAYA...

Sayu bila rasa 8 hari lagi kita puasa..suasana tu memang lain bila kita berada di bulan RAMADHAN..tapi hari ni something very violence and savage forces me to write about....

 yummy..if i get this..confirm licin..hahax

DUIT OR KUIH RAYA??? mesti ramai pilih duitkan…tapi aku duit tu nombor 2 waktu raya…..hahax…aku memang addicted gile dengan makanan yang bernama KUIH RAYA ini…kalau aku pergi rumah orang waktu raya..of course benda wajib yang aku bawa

untuk aku isi kuih raya kat umah orang lain...
 
Bukan CURI TAU..ambik je….ahhax..aku TAk kisah IF Tuan rumah TU TAK kasi duiT raye..TAPI aku geram Bila TAK sediaKAN KUIH RAYA kat umah…tak syok..
Since I was 5…I already gave my hand to my mother for making delicious KUIH RAYA. kalau if that year my mom tak buat kuih raya..aku akan menangis and I asked my mother to buy twice…

i want to buy all..hahax

TApi rasenya TAK SESEDAP mak and I buat…my mom telah beri kepercayaan dan amanah yang besar ketika usia ku 


KUih PALING ramai orang kata sedap yang aku buat adalah kuih ini….

 nama diberi kuih saprit

Bahan-bahan nak buat dia dah tersimpan dalam memori neuron aku…

KuiH YANg biasa ada pada kebanyakan rumah yang aku pergi dan aku ambik mesti kuih ni

ini versi aku buat sendiri..(ok aku tipu)


Ada juga KUIH nama dia ambik nama orang puteh…

 
nama kitakan nama hebat, mama cary gitu...

my name is almondlondon....

AKU SELALU KATA MAMA cary tu perempuan AND almond London tu LELAKI..MEREKA ACTUALLY BEST COUPLE OF BISKUT RAYA…

Orang MELayu MEMANG kreatif..sebab ape..biskut raya ORANG melayu je buat…bangsa lain MANE BUAT..hebatkan orang MELAYU…

pergh lau dapat mase tengok tv nie..memang 15 mint dah licin nie..

Because orang MELAYU terlalu kreatif..mereka ingin mencube sesuatu yang unique dan juga pelik macam LADY GAGA…ahhax
 
kalah LADY GAGA..NAGIS DIE TENGOK..
 

Aku tengok pun tak lalu nak ambik curi..makan ape tah lagi…tpi inilah dikatakan kreatif tak bertepat..hahax

SEcara kesimpulannya, KUIH raya MEMANG pilihan aku yang pertama pade pagi raye…kuih RAYA juge mampu mencetus kreatif anda..salurkanlah kehebatan reka cipta anda pade kuih raya tahun ini…hahax..FULL STOP..



3 comments:

AMRI OTHMAN said...

Huhu...xleh belah...stiap post kau mst ada lady GAGA!
tau la addicted ngn KAKAK kau tuh...
^sesuatu sgt... =.=

AMRI OTHMAN said...
This comment has been removed by the author.
NEutrON dAN haQIm said...

lady gaga kolah awie