my principle is easy as physic, make sure everything is in equal balance as stated in NEWTON'S THIRD LAW

Monday 17 October 2011

oh hiburan malaysia


salam dan salam sejahtera semua..disebabkan cuti yang lama, maka TV telah menjadi sahabat dan teman sejati ku sekarang..hahax..bukan tv aku nak cerita tapi isi dalam tv tu..memang sejak azali lagi tak pernah aku suka rancangan reality artis dan hiburan Malaysia…bosan tahap kritikal dan banyak copy and paste from outsider entertainers…tapi ade satu rancangan yang membuat aku terpaut padanya..

yang nie tahap HOLLYWOOD

rancangan VOKAL nie memang tahap HOLLYWOOD bagi aku…nielah baru berbakat tak macam rancangan AF dan sekepala dengannya..orang kampung aku cakap kebanyakkan ARTIS AF macam nyanyi kentut dalam kain..ahhax..tulah orang kampung aku cakap..aku yekanje..dah memang teruk harapkan rupa je…compare ngan artis HOLLYWOOD memang mcm kuman dan danasour..ahhax..

 nie audition ke2 x factor, jake richards namanya

Nak kata lawa, x lah sangat..tapi lepas nyanyi one of the judges cried and 3 from them stand to give the respect for her talent and almost from audience bangun n tepuk..this situation rarely happen in Malaysia..nak tahu kenapa, sebab tak sedap..ahhax (sorry pengemar muzik Malaysia)
 
I think audition nie dah macam final kat AF dah…ahhax..tapi ada satu benda menarik minat aku untuk meluahkan apa yang teruknya artis dan hiburan Malaysia bila aku baca satu artikel dalam surat khabar utusan..
 
Isu die pasal pengaruh k-pop..hahax…dalam artikel tu die orang risau ramai rakyat Malaysia meminati sampai artis MALAYSIA susah cari rezeki..sekarang mahu fikirlah..

 yang nie memang ramai minat kat malaysia, super junior

ini beast, ramai yang minat jugak

Kenapa nak marah sangat orang minat k-pop??dah mereka kasi yang terbaik dengan dance tersendiri..no wonder ramai minat..tapi artis kita tengok saja videoklipnya, ntah apa2..membosankan..come onlah… HOLLYWOOD pun lagu sedih video bestje…tengok lagu JAR OF HEART FROM CHRISTINA PERRI..memang best and no wonder lebih 14juta tengok..hahax..sebab mereka consistent and bersungguh2 buat sesuatu kerja…dalam laptop aku bersih dari videoklip melayu..bagus..

 bodoh tahap kritikal f**k sangat2..

asal x bogel je senag..bodoh

KOrang fikirlah sendiri korang minat tak mereka??ahhax..lau minat no comment..sebab tu artis MALAYSIA x sedap coz meniru,meniru,meniru…yang aku pelik, lau artis outsider,HOLLYWOOD and K-POP nak datang Malaysia dah kasi siap2 kod pemakaian..ahhax…tapi artis sendiri macam tak pakai baju..bodoh…tapi aku suka sama ANA RAFALI coz identity sendiri n YUNA…

 sopannya die..nielah kod pemakaian die...

nie pun meniru, come onlah lady gaga jauh lagi cantiklah..bodoh

TENGOKLAH betapa sopannya artis kita, asal nak tiru barar,dah tu memang pakaian die..so korang nilailah macam mana artis Malaysia…x cerita sal movie lagi..ahhax…yang pasti aku tak suka artis MALAYSIA kecuali SITI NURHALIZA,peserta VOKAL..ahhax…

Kesimpulanya, artis kita memang teruk bagi aku…hahax..i really want to say sorry pade peminat2 muzik tanah air..ini luahan from my heart towards selebrity in Malaysia..ok..FULLSTOP..






4 comments:

emalina anuar said...

haqim mmng pandai carik topik

NEutrON dAN haQIm said...

best ke topik nie??hahax

..hUSz n PerMUlaAn.. said...

..boooooo................

NEutrON dAN haQIm said...

hus mne blog ko yg mcm esay tu??